Dobrý deň, sme firma, ktorá predáva tovar a aj vyrába svoje výrobky z nakupovaného materiálu – papierové dutinky. Zatiaľ mám v Alfe plus založené dva sklady-materiálový a tovarový. Nami vyrobené hotové výrobky mám v tovarovom sklade. Je to tak správne? Alebo výrobky potrebujú svoj vlastný sklad? Doteraz som nezadávala žiadnu vstupnú cenu – na príjem týchto výrobkov. Iba na výdajke bola cena prebratá z faktúry. Je potrebné všetky pohyby roku 2013 opraviť a zadať vstupnú cenu za výrobky? Mám ich asi 100. A ako mám vypočítať vstupnú cenu za výrobky? A ešte ma zaujíma, či sa dá v Alfe plus nastaviť, aby robilo samo príjemku do skladu (na naše výrobky) z faktúry. Výdajku robí automaticky. Ďakujem
3 odpovede
Dobrý deň,
podľa nášho názoru by ste sklad s hotovými výrobkami mali evidovať ako tovarový. Pre správne evidovanie skladového hospodárstva Vám odporúčame vystaviť príjemku na sklad (program prepočíta ďalšie pohyby), kde zadáte nákupnú jednotkovú cenu položky. Výdajku príp. príjemku (dobropis) program dokáže automaticky vytvoriť z vystavenej faktúry. V prípade došlej faktúry je potrebné príjemku príp. výdajku (napr. vrátenie tovaru) vystaviť ručne.
Dobrý deň, príjemky na sklad (na naše výrobky) som všetky zadávala ručne, podľa vystavenej faktúry. Musia byť tieto príjemky podložené nejakým výrobným lístkom alebo stačí ísť podľa vystavených faktúr?A neviete mi povedať podľa čoho sa počíta vstupná cena za tieto výrobky? Je to cena materiálu + energií, nájmu + mzda zamestnancov? Nemám na ne došlú faktúru. Ďakujem.
Dobrý deň,
uvedené otázky Vám odporúčame konzultovať s účtovným alebo daňovým poradcom a to z dôvodu, že naša spoločnosť legislatívne poradenstvo neposkytuje.