Dobrý deň,
ako postupovať, keď sme v nájme na základe zmluvy a 1/4-ročne nám faktúrujú za nájom a služby. V prenajatách priestoroch sme vymenili svetelné zdroje za úspornejšie a neskôr sme sa dohodli s prenajímateľom na odpočítaní sumy za svetelné zdroje z ich faktúry za nájom, pričom tieto výdavky za svetelné zdroje sme účtovali ako naše výdavky, keďže sme dopredu nevedeli, či nám schvália zápočet. Ako správne postupovať. Ďakujem.
1 odpoveď
Dobrý deň,
keďže výdavok za svetelné zdroje ste už do výdavkov ovplyvňujúcich základ dane zaúčtovali, tak sumu, ktorú nebudete uhrádzať zaevidujte na záväzku ručne.
Nastavte na konkrétny záväzok (zmluvu) a kliknite na tlačidlo Oprav. Na záložke Vyrovnanie tlačidlom Pridaj doplňte sumu, ktorú nebudete vyplácať. Do Poznámky doplňte informáciu – dôvod. Doplnené údaje na záväzku uložte tlačidlom OK. Zvyšnú úhradu záväzku zaúčtujte v peňažnom denníku podľa skutočnosti, na základe bankového výpisu.