Dobrý deň,
dovolím si Vás kontaktovať na základe nejasností ohľadom vzájomného zápočtu pohľadávok. Pokiaľ správne rozumiem podľa ebook od spoločnosti KROS, máme 2 možnosti ako vysporiadať vzájomné pohľadávky/záväzky. Jednak cez Dohodu o vzájomnom zápočte, pričom na základe automatickej funkcie bude doklad zaúčtovaný do ID, kde by mala byť aj uvedená prípadná zvyšná suma, ktorú je nutné jednou zo strán uhradiť v prípade, že suma vysporiadávanie OF a DF mala rozdielne sumy.
Druhým spôsobom je účtovanie – teda vysporiadanie vzájomných pohľadávok priamo prostredníctvom ID-Zápočet – k uvedenému je však napísané (v PDF príručke), že doklady, ktoré chcem započítať musia byť v rovnakej sume. Čo v prípade, ak započítavam však DF s OF s našou spoločnosťou a spoločnosťou dodávateľa v rozdielnych sumách? V tom prípade máme použiť prvý spôsob, tak aby bol evidovaný rozdiel, ktorý je nutné z jednou strán uhradiť, prípadne z neho urobiť ďalší zápočet?
Rovnako disponujeme zápočtom od dodávateľa energií, v prvom prípade sa jedná o DF v kladnej sumy a v druhom prípade o zápornú hodnotu. Takýto zápočet odporúčate robiť prostredníctvom dohody, keďže sa jedná o rozdielne sumy?
Veľmi pekne ďakujem za usmernenie.
1 odpoveď
Dobrý deň,
pri zápočte vždy započítavame pohľadávky/záväzky do rovnakej výšky. Aj pri vytvorení dohody o zápočte a následnom vytvorení interného dokladu Vám zaúčtuje program rovnakú hodnotu, vždy do výšky nižšej započítavanej sumy. Viete postupovať podľa uvedeného návodu https://www.kros.sk/faq/dohoda-o-zapocte-pohladavok/.
Zvyšnú sumu neuhradenej pohľadávky/záväzku vysporiadate podľa toho ako bola zvyšná suma uhradená (bankový pohyb, pokladničný doklad), prípadne sa vysporiada ďalším interným dokladom, ak sa doklad opäť započítava s iným dokladom.