Dobry den,
rozbieham e-shop a vyuzivam sluzby dropshippingu ked velkosklad(moj dodavatel) posle tovar priamo mojmu zakaznikovi. Zakaznik si objednal tovar na dobierku, cize peniaze z dobierky prisli mojmu dodavatelovi. Ten odrata nakup a dorucenie a zvysnu sumu, cize moj zisk, mi posle na ucet.
Mam teda fakturu od dodavatela v zavazkoch a v pohladavkach fakturu co som vystavil zakaznikovi.
Staci ak to uhradim internymi dokladmi(pohladavku len do vysky sumy toho zavazku) a ten zisk v pohladavke, teda sumu ktora mi prisla na ucet, cez banku?
Predpokladam, ze toto nie je vzajomny zapocet, takze interne doklady nebudu ako uzavierkovi doklad.
1 odpoveď
Dobrý deň pán Jaroš,
úhradu pohľadávky a záväzku zaúčtujete tak ako píšete – cez Interné doklady. Prvým interným dokladom uhradíte celú sumu záväzku a druhým interným dokladom uhradíte pohľadávku, ale len do výšky záväzku. Zvyšnú sumu pohľadávky uhradíte na základe bankového výpisu – po pripísaní zvyšnej sumy na Váš účet.
Informáciu o tom či táto účtovná operácia sa má účtovať ako uzávierkový doklad doporučíme overiť legislatívne.
Podľa nášho názoru nejde o klasicky vzájomný zápočet a v tom prípade by doklady nemali označenie “uzávierkové”.