Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať, ako postupovať pri zaúčtovaní omylom zrealizovanej úhrade faktúry za telefón, ktorá prebehla cez internetbanking? To znamená, že aj v marci bola náhodou opätovne uhradená faktúra za február. Na bankovom výpise mi tak figuruje iná suma, ako na faktúre. Mobilný operátor však nebude vystavovať novú faktúru a nakoľko suma, ktorá mala byť vyplatená, bola nižšia, ako suma, ktorá bola v skutočnosti zaplatená sa podľa mobilného operátora má budúci mesiac pri úhrade odpočítať ten rozdiel, ktorý nám takýmto spôsobom vznikol, vlastne sa bude vyplácať nižšia suma, ako bude vystavená na faktúre, aby sme boli vyrovnaní. Prosím Vás o radu, ako postupovať pri zaúčtovaní takéhoto účtovného prípadu.
1 odpoveď
Dobrý deň,
ak omylom uhradenú sumu dodávateľ nebude vracať, ale ju započíta s faktúrou v ďalšom mesiaci, odporúčame vykonať zápočet dokladov. Výdavkový doklad v banke, ktorý bol omylom uhradený prepojte s novým záväzkom v ďalšom mesiaci, alebo zápočet vykonajte cez interný doklad. Zvyšnú sumu novej faktúry uhraďte rovnakým spôsobom z banky.