Dobry den, chcem sa opytat: ci musia vydajky ktore sme pridali do faktury mat spolu tu istu hodnotu ako faktura do ktorej sme ich pridali cez hromad.funkcie. Vydajky sme natiahli do faktury a vo fakture sme nastavili zlavy a tieto zlavy sa nam pri ulozeni faktury neprejavili aj vo vydajka. Faktura obsahuje vela vydajok takze rucne opravovanie by bolo strasne zdlhave. Alebo mi poradte iny sposob. Ďakujem.
3 odpovede
Vážená pani Strakova, výdajky a faktúry by mali byť rovnaké. Výdajka je účtovaná v skladovej cene, ale na základe predajnej ceny sa počíta do prehľadových zostavách zisk z predaja. Ak tieto zostavy nevyužívate pri práci, tak Vás v podstate nezaujíma informačná predajná cena na výdajke. Žiaden nesúlad v účtovníctve mať nebudete. Omega Vám ale rozdiely vyhodí v kontrolách ako podozrenie na chybu. Takéto chyby si označte, že už sa do budúcna nemajú vykazovať (pri ďalších kontrolách). Bežný spôsob práce je taký, že užívatelia robia faktúru a nechajú si z nej automaticky vygenerovať výdajky zo skladu.
Dakujem za odpoved, mam este jednu otazku. My najprv vytvarame vydajky nasim odbreratelom a az potom im z tychto vydajok spravime fakturu. Ked tuto fakturu kde zlucime polozky a nastavime zlavy ukladame a nechame prepojit doklady tieto zlavy sa nam nenastavia aj vo vydajkach, co mame nastavit aby to fungovalo. Dakujem za odpoved.
Vážená pani Straková, v prípade, že postupujete spôsobom – najprv výdajka a potom faktúra, nie je možné automaticky upraviť výdajky tak, by sa upravili o poskytnutú zľavu. Opravu môžete vykonať len ručne, prípadne to neupravovať. Výdajka je zo skladu odpisovaná v skladovej cene.
Tak ako sme Vás informovali v predchádzajúcej odpovedi, nepresnosti by vznikali v prehľadových zostavách, kde by ste chceli vidieť zisk z predaja. Samotné výsledky (náklady a výnosy) budú zaúčtované správne, aj keď výdajku neopravíte.
V prípade, že tieto informácie nie sú pre Vás dostačujúce, odporúčame Vám, aby ste sa skontaktovali s našimi konzultantmi na hot-line 041/70 71 021. Ďakujeme.