Vieme, že od 1.7.2019 vstupuje do platnosti zmena, ktorá znefunkčí mnohé existujúce staršie ERP. Týka sa to aj našej firmy, nakoľko máme EURO 500TE a po informovaní u predajcu mi povedali, že táto sa určite nebude dať upgradovať. Keďže v našej firme máme redajov cez ERP pomerne málo, tak som dospel k názoru, že sa nám kúpa novej pokladnice neoplatí a radšej by sme využili možnosť virtuálnej ECR cez Internet. Už v čase, keď sme boli legislatívou donútení kúpiť ERP by nám taká možnosť viac vyhovovala, lenže v tom čase ešte taká možnosť nebola.
Moja otázka znie, akým spôsobom vie OMEGA spolupracovať s virtuálnou ERP, aké sú s tým spojené výhody/nevýhody (napríklad či je možný definovanie/prenos predajných položiek), resp. či je vôbec možné prepojenie virtuálnej ERP s programom OMEGA. No a či firma KROS v tejto oblasti pripravuje nejaké vylepšenia?
3 odpovede
Dobrý deň,
virtuálnu kasu nie je možné prepojiť so žiadnym ekonomickým softvérom. Výhodou virtuálnej kasy sú ušetrené peniaze za kúpu a servis zariadenia. Nevýhodou však je, že do OMEGY sa nesťahujú predané položky. Ak by ste sa rozhodli pre fiskálny modul, legislatívne zmeny týkajúce sa e-kasy budú včas zapracované do programu.
Ide o to, že tých príjmov cez kasu sme mali vždy málo, nanajvýš tak 1-5 za deň, niektoré dni nič. Keby bola možnosť VRP od začiatku, tak by sme si ERP ani nekupovali. Predtým sme ku každému predaju aj tak vystavovali faktúru a peniaze prijmali cez príjmový doklad. Kedˇže nie je možné to prepojenie VRP s Omegou, tak sa asi k tomu systému zase vrátime, s tým rozdielom, že uhradu faktúr budeme robiť ešte aj cez VRP, ale príjmové doklady budeme aj tak tiež tlačiť. Je to asi aj tak výhodnejšie, než predávať tovar cez VRP priamo bez faktúry, a potom to všetko musieť ručne účtovať v Omege, teda robiť aj výdajky skladu a zápisy do EUD. ERP šetrí prácu tým, že vie komunikovať so skladom a pri množstve denných pohybov sa to do Omegy nahodí pri závierke jediným príjmovým dokladom. Ak je denných pohybov málo, tak je to menej efektívne, ak je za deň iba jeden, tak je s tým dokonca viac roboty než s VRP, o nákladoch ani nehovoriac. Ak by VRP mala možnosť nejakých importov/exportov, potom by asi bolo možné aj to prepojenie s ekonomickým SW. Asi to nemá (zatiaľ neviem, lebo som si iba podal žiadosť) takže chápem, že prepojenie nie je možné.
Dobrý deň,
virtuálna kasa funguje až od roku 2016, pričom registračné pokladnice sú už dlhšie na trhu. Virtuálne pokladnice boli skôr určené pre menšie a stredné podniky s maximálnym počtom bločkov 1000 mesačne. Zároveň podľa aktuálnej legislatívy nebolo možné prepojiť VRP importom ani exportom s ekonomickým softvérom. Legislatíva sa zmenila a momentálne sú prepojené všetky kasy, pričom sa zrušilo obmedzenie na počet bločkov. Pre ľudí, ktorí nemajú skladové karty a uhrádzajú len faktúry, prípadne poskytujú služby, je výhodnejšia virtuálna kasa.